Dagens funderingar om slampighet

På grund av radio X3M's playlist som spelades tidigt i morse, lade jag märke till hur många slampiga låtar de finns, t.ex. Avril Lavigne - What the hell. Jag tänker inte på någon specifik med följande påståenden, utan detta är helt och håller mina egna aspekter och tankar gällande båda könen.
Jag är inte den som fuckar runt, I tried it and I didn't like it, å ja finner noll respekt för dem som sysslar med det (och kanske en liten gnutta avsky och äckel). Jag är ej heller på något sätt pryd av mej. Detta må vara den enda lilla del av mej som är konservativ på så vis. Varför gör man så tro? Om man benar ut det ur ett vetenskapligt perspektiv sku de typ se ut på följande vis:
  • Biologiskt, fysiskt
Vi är djur som är i behov att föröka oss och går igång på olika stimulin hos andra, så som bröst, lår, röv, muskler och liknande ting. Dock är människan unik på så sätt att vi 'parar oss för livet' precis som kungspingvinen, och det är endast vi och delfinerna som njuter av själva sexet. Och i grund och botten är det väl njutningen dessa 'lättfotande' människor är ute efter?
  • Psykiskt
Enligt behavioristiska psykologer skulle orgasmen fungera som en 'belöning'. En belöning på vadå? Kanske det är närheten man söker? Nope, varför skulle man då ta avstånd från varandra efteråt? (t.ex. i funktionen av one night stands). Söker man någon form av bekräftelse? det må hända, men varför skulle man fortfarande göra om det om och om igen, och känna samma känslor om och om igen? En sak är jag dock säker på, slampigheten hör ihop med mental ostabilitet.
  • Socialt
Ska man skylla på median? Ska man skylla på omgivningen? Kanske skylla helt enkelt på grupptrycket? Nej, nej och nej. Varje individ är född med egen tankeförmåga och förmågan att dömma olika situationer.

Detta är något jag inte kan få ihop. Jag finner inget svar hur jag än funderar. Hur som helst, jag tänker inte omvända någon 'lättfotad' människa och be denna att kontrollera det som finns mellan benen, jag tänker inte ens uppmuntra det. 'Man ska testa när man är ung' och 'det är skönt att va singel, fö då får man göra såna här saker' har jag hört. Man behöver inte bete sig omoget bara för att man tillhör en ung generation och att det skulle vara skönt att vara singel är rikti crap ala' bullshit. Var fan finns människors moral?! Ingen vill vara singel och ensam för människan är "ett flockdjur" och vi söker ständigt andra människor/annan människa att dela sitt liv med. Man kan förneka det hur mycket som helst, men så är sanningen och innerst inne vet man om det. Jag finner fortfarande inget svar på varför man ligger runt, just fuck and go, one night stand grejjen. Så om någon psykolog, sexolog eller sociolog läser detta, om ni skulle kunna svara på detta skulle det vara ytterst intressant.

"Nothing in this world worth having comes easy"
"Who is gonna buy the cow when the milk is free"

Dessa två ordspråk har jag alltid trot starkt på och kommer så att fortsätta göra.
Detta är ungefär sånt jag går runt å tänker på i jobbet. Tack för mig och förlåt!

Kommentarer
Postat av: Isa

Word man, word. Mera såna inlägg :D

2011-04-16 @ 21:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0