Attraktion

"Attraktion är generellt en dragningskraft som flyttar ett objekt till ett annat." (enligt Wikipedia)
Ett intressant fenomen som jag aldrig kommer att förstå mig på. Givetvis har människor olika behov i olika tider och därav har olika attraktioner till saker, människor etc etc. T.ex. När jag va liten var jag väldigt inne i chokopops och inte för så länge sen köpte jag ett paket och märkte att de inte alls smakade gott! Påminde mig om sött torrfoder.
Det samma gäller det med personer. Den personen du behöver vid ett visst skede i livet är av mindre vikt senare. Alternativt av lika stor vikt men fyller ut ett annat behov bara. Tack gode gud så är man omringad av personer som får en att må bra och stå ut med vardagen, börskrascher och annat skoj. Personer som förgyller vardagen genom att man kan snacka skit med dem, ha djupa diskussioner med, va helt slö och slapp och kanske lite lite korkad med, kopplas ihop med på ett fysiskt, själsligt och intellektuell invå eller helt enkelt kniper en i röven på Ollis. (Känn er träffade om ni så känner). BTW du fröken A, jag har två blåa fingeravtryck på vänster skinka.
Dock är det minst lika intressat om något rubbar en relation till något/någon, en händelse, en person, en känsla what ever, så kan två ting bli motsatta poler. Ej helt olikt två magneter eller Superman å kryptonit eller jag och mina chokopops. Dessa saker och personer håller man sig helt enkelt undan för inget gott kan komma ut av det, utan man bör fokusera på det som gör en lyckligast just nu. Människor har en tendens att glömma bort sånt. Sorgligt nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0