Rädsla och ånger

Låt mig börja med att säga att jag ångrar inte mycket i mitt liv. Givetvis har jag gjort några dåliga beslut ibland, men det är sånt som gör oss till människor. Jag är ej heller rädd för mycket men för att nämna något så: katter, insekter, ånger och att vara allt för sårbar.
Tanken har slagit mig att vi vet inte vilken dag som vi kolar vippen och lämnar allt i denna värld. Så om man ser över sitt liv, vill man faktiskt ångra något eller någon? Tänka "what if", hur saker och ting kunde varit annorlunga och saker och personer vi har missat. Därför borde man vara lyckligast om man tar tillvara varje ögonblick, möjlighet och chans man kan få?
Man borde lära sig av sina misstag och inte göra om samma tabbe gång på gång, och jag tror det är därför min rädsla för att vara allt för sårbar har uppstått. Kanske om man inte skulle ta så hårt på saker och ting som sker skulle detta inte vara ett allt för stort problem.
Vi vet helt enkelt inte när vi ser en person för sista gången och därför uppmanar jag alla att visa sin uppskattning gentemot människor som förgyller er vardag. Säg åt denne att ni tycker om denna person och försök finnas till för varandra. Mycket mer än så kan man inte göra.
Flummig måndag.
Peace Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0